Nowe funkcje Instagrama, które musisz znać

Kojarzysz Instagram jako aplikację do wstawiania ładnych zdjęć albo kadrów z podróży? Kiedyś być może tak, ale… idą zmiany. Instagram konsekwentnie dąży do tego, aby stać się zaawansowanym narzędziem biznesowym i wprowadza nowe funkcje. Jakie i dlaczego? Spokojnie, wszystko Ci wytłumaczymy.

Lajki już się nie liczą?

Jakiś czas temu pojawił się nowy interfejs Facebooka. Zniknęły polubienia strony, wygląd fanpage stał się zbliżony do osobistych kont użytkowników. Publikowane na fanpage’u treści wyświetlają się obserwatorom, a nie “polubiaczom”. Tym samym przycisk “lubię to” stracił swoją moc. Niemożliwe? A jednak! Podobnie dzieje się teraz na Instagramie: większe znaczenie niż serduszka pod zdjęciami będzie miało budowanie relacji poprzez wymianę wiadomości prywatnych. Kto wie, może za jakiś czas na Instagramie pojawi się czat jaki znamy z Messengera?

Zdjęcie autorstwa Helena Lopes z Pexels

Instagram stawia na wideo

Ściana tekstu? Komu by się chciało to czytać! Kolejne zdjęcie z takim samym presetem? Nuda! Co więc wciąga najbardziej i sprawia, że użytkownicy zapominają o gotujących się na kuchence ziemniakach? Filmy i filmiki! Można już wstawiać minutowe filmiki jako posty na feed, można udostępniać filmy kilkunasto-, a nawet kilkudziesięciominutowe w ramach IGTV, można zapisywać przeprowadzone transmisje na żywo. Czego brakuje? Krótkich, 15-30 sekundowych wideo, do których można dołączyć muzykę i napisy. Skądś już to znamy? Owszem! Instagram “przyznał się”, że mocno odczuwa konkurencję TikToka. Funkcja udostępniania na Instagramie krótkich filmików nazywa się Reels (czasem też “rolki”) i z pewnością skorzysta na niej każdy influencer, ale nie tylko. Póki co jeszcze nie wszyscy w Polsce mają możliwość skorzystania z tego narzędzia. Jeśli go nie posiadasz spróbuj zaktualizować aplikację.

Instagram Reels – dlaczego warto używać

  • przekaz jest łatwo i szybko przyswajalny
  • rolki są bardziej wiralne niż inne formaty (to znaczy, że łatwo się niosą dalej, są chętnie udostępniane)
  • algorytmy je lubią!
  • mogą przynieść sporą popularność w krótkim czasie, ponieważ wyświetlają się na stronie “Explorer” i zobaczyć je mogą osoby spoza grona Twoich obserwatorów
  • umożliwiają przedstawienie danego zagadanienia w sposób krótki i zwięzły, bez rozwlekania i dygresji, tak, żeby nie stracić zainteresowania użytkownika
Zdjęcie autorstwa cottonbro z Pexels

Sklep na Instagramie

Funkcja sprzedaży pojawiła się w Polsce w 2018 roku i od tego czasu nacisk kładziony na tę możliwość ciągle się zwiększa! Dlatego jeśli posiadasz sklep z produktami fizycznymi (za pomocą Instagrama nie można sprzedawać produktów elektronicznych ani usług!) warto skorzystać z tego narzędzia.

Jak się do tego zabrać? Po pierwsze, musisz mieć konto firmowe. Po drugie, musisz połączyć Twoje konto na Instagramie z fanpage na Facebooku. W końcu po trzecie, musisz połączyć konto na Instagramie z katalogiem produktów na Facebooku. Od Twojego sklepu na Instagramie dzieli Cię już tylko kilka kroków:

1. Przejdź do profilu i dotknij ikony trzech kresek.
2. Wybierz Ustawienia.
3. Dotknij funkcji Firma, a następnie Zarejestruj się w usłudze Zakupy.
4. Dotknij opcji Kontynuuj i wybierz katalog produktów przypisany do tego konta.
5. Zatwierdź ustawienia dotykając przycisku Gotowe.

Nowe funkcje Instagrama

Nowości na Instagramie, które przedstawione zostały wyżej wskazują, że nie będzie to już tylko aplikacja “od ładnych zdjęć”. Wprowadzone zmiany mają wspomóc prowadzenie biznesu oraz zachęcić do budowania relacji zamiast skupiania się na liczbie obserwatorów. Czy nowe funkcje będą spełniały swoją rolę? To się okaże, natomiast po popularności TikToka można wnioskować, że format wideo sprawdzi się jako narzędzie do zmniejszenia dystansu między markami, a klientami czy influencerami i ich odbiorcami.

2 komentarze do wpisu „Nowe funkcje Instagrama, które musisz znać”

  1. Cześć, zostawiam komentarz na znak, że tu byłam, że nie piszecie do nikogo, że czytam i że to naprawdę pomocne rzeczy, kiedy człowiek stawia pierwsze, nieśmiałe jeszcze kroki w stronę swojego biznesu i za całą wiedzę ma co najwyżej trochę intuicji. Dzięki za Waszą pracę.

    Odpowiedz
    • Dzięki Kaśka. To buduje, że są takie osoby jak Ty, które rozumieją i doceniają pracę innych twórców. Tak niewiele trzeba, a tyle to daje… Już nam zrobiłaś dzień!!!! Dzięki. To działamy dalej #zmotywowani

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00