Subskrypcje na Facebooku – na czym polega nowa funkcja?

Ostatnio przybliżaliśmy nowe funkcje Instagrama, ale to nie wszystkie nowości w świecie social mediów dla biznesu. Facebook również przygotował dla twórców nie lada gratkę. Mowa o subskrypcji, czyli fenomenalnej funkcji, dzięki której twórcy będą mogli zarabiać na przykład na uczeniu innych tego czym się zajmują!

Subskrypcje na Facebooku – co to i dla kogo

Facebook się nie zatrzymuje. Ostatnio wprowadzony nowy interfejs to nie jedyna nowość na tym medium społecznościowym. Osoby budujące swój biznes online mogą już też skorzystać z funkcji subskrypcji. Na czym ona polega? Fani, którzy wykupią subskrypcję, będą mieli dostęp do specjalnie dla nich przygotowanych treści premium. Od pomysłowości samego twórcy zależeć będzie jakie to będą materiały: filmy, posty, ankiety, … możliwości jest wiele. Jest też możliwość uzyskania odznaki identyfikującej jako patrona, a niektórzy twórcy mogą także oferować zniżki dla subskrybentów na produkty z oznaczeniem marki i nie tylko. Dla kogo jest ta opcja? Dla osób z gronem odbiorców szerszym niż bliscy znajomi. Z pewnością będzie to ciekawe narzędzie dla blogerów, influencerów, freelancerów i innych osób chcących budować swoją pozycję eksperta.

Zdjęcie autorstwa Kaboompics .com z Pexels

Jak zacząć korzystać z subskrypcji dla fanów?

Jako twórca:

Po pierwsze, Twoja strona musi spełniać następujące warunki:

  • mieć 10 tys. obserwujących lub ponad 250 powracających widzów
  • odnotować w ciągu ostatnich 60 dni jeden z poniższych wyników: 50 tys. aktywności dotyczących postów lub 180 tys. minut czasu oglądania

Po drugie, musisz być administratorem, aby skonfigurować na stronie funkcję subskrypcji dla fanów.

Następnie:

1. W powiadomieniu kliknij Rozpocznij, a potem wybierz opcję Przejdź do Creator Studio i wybierz stronę, której chcesz używać do subskrypcji.

2. Kliknij Rozpocznij konfigurację.

3. Przeczytaj i zaakceptuj regulamin.

4. Skonfiguruj konto do wypłat.

5. Wybierz oferowane korzyści i cenę subskrypcji dla fanów (pamiętaj, że nie będziesz mógł jej zmienić po uruchomieniu subskrypcji).

6. Kliknij opcję Zapisz.

7. Poczekaj, aż Twoje zgłoszenie zostanie rozpatrzone.

8. W przypadku uzyskania zgody na korzystanie z funkcji subskrypcji otrzymasz powiadomienie oraz prośbę o aktywowanie subskrypcji.

9. Po otrzymaniu zgody kliknij Aktywuj subskrypcje.

Uff, to wszystko! Twoi fani od tego momentu mogą wykupić subskrypcję!

Jako patron:

1. Otwórz Facebooka na komputerze lub w najnowszej wersji aplikacji dla iOS lub Android.

2. Przejdź do strony twórcy na Facebooku.

3. Żeby wykupić comiesięczną subskrypcję wybierz opcję Zostań Patronem.

4. Dalej postępuj zgodnie z informacjami wyświetlającymi się na ekranie.

Jeśli nie widzisz opcji Zostań patronem na stronie na Facebooku danego twórcy to prawdopodobnie twórca ten nie włączył jeszcze funkcji subskrypcji dla fanów.

Warto wspomnieć, że w przypadku wykupienia subskrypcji dla fanów na komputerze twórcy otrzymują 100% przychodów (po odliczeniu obowiązujących podatków) podczas wypłaty od Facebooka. Natomiast jeśli wykupisz subskrypcję na platformach mobilnych twórcy otrzymują przychody pomniejszone o obowiązujące podatki i opłaty. Apple i Google naliczają 30-procentową opłatę za zakupy w aplikacji dokonywane za pośrednictwem ich systemów płatności. W drugim roku subskrypcji opłaty Google i Apple są obniżane do 15%.

Zdjęcie autorstwa Lisa z Pexels

Jak zarabiać na subskrypcjach na Facebooku?

Jakie korzyści możesz zaproponować swoim subskrybentom? Oto kilka pomysłów:

  • sesje Q&A, w których odpowiadając na pytania fanów będziesz się dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem
  • rozwinięcie danego tematu interesującego Twoich fanów w postaci dodatkowych artykułów lub wideo
  • regularne transmisje na żywo/webinary z udziałem subskrybentów
  • przeprowadzanie “audytów” i udzielanie porad w dziedzinie, w której twórca jest ekspertem
  • dodatkowe materiały będące odpowiedzią na potrzeby fanów

Tak naprawdę możliwości wykorzystania tej funkcji jest wiele, wszystko zależy od pomysłowości twórcy i oczekiwań jego subskrybentów!

1 komentarz do wpisu “Subskrypcje na Facebooku – na czym polega nowa funkcja?”

  1. Cześć, wykupiłam subskrypcję, jednak na fakturze nie mam danych firmy. Wygląda na to, że zostałam potraktowana jako osoba prywatna, tymczasem usługę wykupuję na firmę.
    Jak dodać dane firmy do faktury (subskrypcji) lub jak zasubskrybować jako firma z konta firmowego?
    Pozdrawiam

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00