Jeśli uważasz, że TikTok jest aplikacją, która służy jedynie do oglądania głupich filmików, dodatkowo jest używana w większości przez młodszych użytkowników i ogólnie to strata czasu, to zapewne zaskoczy Cię fakt, że z powodzeniem możesz wykorzystać tą aplikację w sprzedaży swoich produktów. Może więc warto skończyć z uprzedzeniami względem TikToka?
Czym jest TikTok?
TikTok to aplikacja, która umożliwia użytkownikom tworzenie, przerabianie oraz publikowanie krótkich filmów z podkładem muzycznym. Aplikacja daje szeroki wybór różnych filtrów oraz efektów, co pomaga w tworzeniu kreatywnych treści. Obecnie aplikacja pozwala nam publikować nawet trzy-minutowe filmy. Dodatkowo, TikTok planuje wydłużyć ten limit do 10 minut, co dawałoby twórcom większe pole do popisu. Dzięki temu, że publikowane na TikToku treści są różnorodne, aplikacja skupia ogromną liczbę użytkowników, a zainteresowanie nią stale rośnie.
Korzyści z używania TikToka
Jeśli nie jesteś przekonany do tej aplikacji i uważasz, że TikTok nie jest dla Ciebie, przedstawiamy kilka korzyści wynikających z jego używania, które być może zmienią twoje zdanie na jego temat.
- Duża liczba użytkowników TikToka, z czym wiążą się duże zasięgi.
- Możliwość dodawania hashtagów charakterystycznych dla danej marki, co pomoże w zbudowaniu społeczności.
- Możliwość wykorzystania do celów reklamowych.
- Łatwe przekierowywanie do filmów o podobnej tematyce sprawia, że inni użytkownicy mogą trafić na publikowane przez Ciebie treści, nawet jeśli Cię nie obserwują.
- Połączenie TikToka z innymi platformami sprawia, że zdobywanie nowych obserwatorów na TikToku, wiąże się z ich przechodzeniem na Instagrama czy Facebooka.
Być może warto spróbować swoich sił w tworzeniu treści na TikToka. Jeśli uznasz, że to nie dla Ciebie, zawsze możesz z niego po prostu zrezygnować.
Jak sprzedawać na TikToku?
Biorąc pod uwagę, że TikTok jest mocno trendującym narzędziem, warto skorzystać z możliwości jakie daje aplikacja w kwestii sprzedaży. Jak się za to zabrać? Podobnie jak w przypadku innych kanałów sprzedaży, istotne jest znalezienie na siebie pomysłu i ustalenie koncepcji swojego przekazu. Dzięki temu będziesz mógł przejść do tworzenia treści, skupionych wokół przedstawienia swoich produktów w ciekawy, przemawiający do innych sposób. Niestety TikTok nie umożliwia bezpośredniej sprzedaży, w obrębie aplikacji. Natomiast możesz umieścić link do sklepu pod filmikiem przedstawiającym produkt, dzięki czemu zainteresowani użytkownicy z łatwością będą mogli go nabyć. Odnośnik przekierowujący do sklepu warto umieścić również w bio. Ponadto duże możliwości daje używanie hashtagów związanych z marką oraz produktem.
Jak zacząć tworzyć na TikToku? – kilka pomysłów
Jeśli jesteś nowy na TikToku, daj się poznać innym użytkownikom. Poświęć kilka pierwszych filmów na przedstawienie siebie oraz swojej firmy. Pomoże Ci to zainteresować odbiorców twoją działalnością i przekonać ich, że warto zostać z tobą na dłużej. Natomiast w kolejnych filmach możesz skupić się na zaprezentowaniu swoich produktów, pokazaniu sposobów, w jakie można je wykorzystać oraz przedstawieniu możliwości, jakie wiążą się z ich posiadaniem. Dzięki temu, że na Tiktoku możesz obserwować statystyki postów, łatwo wyciągniesz wnioski na temat tego, które z publikowanych treści i jakie formy ich przekazu, podobają się odbiorcom najbardziej. Warto analizować te dane na bieżąco i wykorzystywać je w tworzeniu przyszłych filmów.