Aby dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców, konieczne jest prawidłowe oznaczenie postów, jakie umieszczamy na portalach społecznościowych. Z pomocą przychodzą hashtagi, które przy właściwym użyciu pozwolą na dotarcie do szerszej publiczności. Nie wiesz jak używać hashtagów? Żaden problem – w tym artykule wskażemy Ci jak robić to dobrze.
Czym właściwie są hashtagi i czemu służą?
Hashtagi to nic innego jak odpowiednie słowa bądź hasła w towarzystwie krzyżyka ,,#”, np. ,,#hashtag” – używa się ich na różnych portalach społecznościowych, choć są kojarzone głównie z Instagramem. Stanowią swego rodzaju wskazówkę, odnośnie tego, z jaką tematyką mamy do czynienia w danym poście. Zatem, ich celem jest grupowanie postów dotyczących konkretnego zagadnienia.
Co to oznacza dla użytkowników?
Używanie hashtagów znacznie ułatwia odbiorcom wyszukiwanie wpisów, które ich interesują. Dodatkowo, dzięki obserwowaniu odpowiednich hashtagów, mogą oni kontrolować treści wyświetlane na ich tablicach.
Co to oznacza dla twórców?
Dla twórców hashtagi mogą stanowić świetne narzędzie do budowania społeczności zainteresowanej tematyką konta.Ponadto właściwe użycie hashtagów decyduje o wielkości zasiegów posta. Dlatego też, należy zwrócić szczególną uwagę na to, jakie hashtagi umieszczamy pod swoim wpisem.

Jak prawidłowo używać hashtagów?
Posługiwanie się hashtagami we właściwy sposób jest kluczowe w budowaniu naszego profilu. Dzięki wcieleniu w życie poniższych wskazówek, unikniesz wszelkich nieporozumień, które mogłyby pojawić się przy ich nieprawidłowym użyciu.
- Nie komplikuj – unikaj stosowania niejasnych, zbyt skomplikowanych sformułowań. Takie hasła znacząco ograniczą liczbę odbiorców posta, a już na pewno nie zwiększą jego zasięgów.
- Stawiaj na jakość, nie na ilość – zadbaj o to, aby pod twoim postem pojawiały się jedynie hashtagi związane z jego tematyką. Postaraj się uniknąć stosowania zbyt ogólnych określeń, przez które twój wpis może zniknąć w tłumie. O tym dlaczego nie powinno się używać zbyt dużej liczby hashtagów, podpowiadamy również w dalszej części artykułu.
- Ustaw konto publiczne zamiast prywatnego – jest to konieczne, aby hashtagi przynosiły zamierzone korzyści, inaczej na starcie ograniczamy liczbę potencjalnych odbiorców. Dzięki publicznemu profilowi dasz szanse poznać się większej liczbie osób.
- Nie używać spacji ani znaków interpunkcyjnych po ,,#”– w przeciwnym wypadku hashtag nie będzie spełniał swojej roli i po prostu nie będzie wyszukiwany.
- Postaw na różnorodność – unikaj używania tych samych zestawów hashtagów. Dzięki stosowaniu zróżnicowanych hashtagów możesz obserwować , które z nich mają najlepszy wpływ na twoje zasięgi. Ponadto, pozwoli to uniknąć sytuacji, w której Twoje konto zostanie odebrane jako bot.
Aktualizacje w sferze hashtagów na Instagramie
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, w przypadku hashtagów, mniej znaczy lepiej. Z poparciem dla tej tezy przychodzą nowe aktualizacje dotyczące hashtagów na Instagramie. Od teraz znacznie korzystniej wypadniesz stosując ich od 8 do 12 . Nadal obowiązuje limit 30 hashtagów, jednak wykorzystywanie tego maksimum, nie będzie Ci już służyło. Warto też dobierać je z głową, gdyż ich precyzyjność również zyskała na znaczeniu. Dlatego postaw na dosłowność w kwestii tego, co przedstawiają publikowane przez Ciebie zdjęcia.

Które hashtagi są najlepsze dla twórców?
Zapewne każdemu twórcy zależy na tym, aby osoby odwiedzające jego profil, zostały z nim na dłużej. Dlatego, powinni oni unikać używania popularnych, mało konkretnych hashtagów, natomiast skupić się na dobraniu takich, które będą jak najtrafniej opisywać ich twórczość. Wyróżnia się 3 grupy hashtagów, które pozwolą Ci wpisać się w zmiany zachodzące na Instagramie:
- Opisujące zdjęcie – jak już wcześniej wspomnieliśmy, warto konkretnie opisać jakie elementy znajdują się na zdjęciu.
- Charakteryzujące markę – słowa/wyrażenia kojarzone z marką, np. hasła reklamowe.
- Określające społeczność – hasła, z którymi identyfikują się nasi odbiorcy. Hashtagi te powinny pojawiać się praktycznie pod każdym postem.
Nie ma jasno określonego zestawu hashtagów, które sprawdzą się w każdym przypadku. Dlatego warto szukać, próbować i obserwować, które z nich działają na naszą korzyść.