Rekomendacje od klientów sprzedają za Ciebie. Sprawdź, jak je pozyskać.

Sprawdzasz opinie na temat tego, co kupujesz, prawda? Każdy to robi. Bo przecież jeżeli u innych klientów produkt się sprawdza, to jest szansa, że zadziała także u Ciebie. Może warto zatem zadbać o to, by i Twoi klienci zostawili rekomendacje? Tylko jak je zdobyć..?

Na zdjęciu widać jak ktoś pisze coś na laptopie. Laptop znajduje się na białym biurku. Leżą na nim również: okulary, zeszyt, długopis, kubek z kawą. Na zdjęciu widać także część rośliny.
Zdjęcie autorstwa cottonbro z Pexels

Dlaczego rekomendacje są ważne?

Jako klienci nie zawsze lubimy eksperymentować. Wiąże się to z ryzykiem, którego wolimy uniknąć. Dlatego, zdecydowanie częściej stawiamy na pewne rozwiązania, które pozwalają uniknąć niepowodzenia, a przez to zaoszczędzić czas i pieniądze. Swego rodzaju poczucie pewności, że kupno produktu czy skorzystanie z usługi jest dobrą decyzją – są w stanie zapewnić rekomendacje innych klientów. Często doświadczenia innych użytkowników są wiarygodniejsze niż nasze – sprzedawców. Przecież dotychczasowym klientom nie zależy na tym by uzyskać coś od innych, ani tym bardziej – wprowadzać ich w błąd. Możemy więc wykluczyć interesowność z ich strony.

Jak uzyskać rekomendacje?

Przede wszystkim musisz sprawić, aby klient był faktycznie zadowolony z tego, co mu oferujesz. Chodzi tutaj o cały proces sprzedaży. Buduj pozytywną relację z klientem i zdobywaj jego lojalność. Pamiętaj jednak, że nawet gdy transakcja przebiegnie w sposób jak najbardziej korzystny z punktu widzenia klienta, jest mało prawdopodobne, że sam wpadnie na pomysł napisania rekomendacji dla Ciebie. W związku z tym, jeżeli chcesz otrzymać rekomendację, musisz po prostu o nią poprosić. Gdy klient będzie faktycznie zadowolony z tego co mu oferujesz, zapewne z chęcią ją dla Ciebie napisze. W jaki sposób prosić o rekomendacje? To proste i zależne od formy sprzedaży.

  • Sprzedając online – wyślij maila bądź wiadomość prywatną.
  • Sprzedając tradycyjne – dołącz do produktu kartkę z prośbą.

A co jeśli otrzymasz negatywny feedback? Nie ma w tym nic złego, potraktuj to jako cenną uwagę, która pomoże Ci w polepszeniu jakości oferowanych produktów/usług.

Zdjęcie przedstawia kobietę, która siedzi przy stoliku i korzysta z laptopa, jednocześnie pisząc coś na kartce (być może rekomendacje).
Zdjęcie autorstwa Artem Podrez z Pexels

Masz już rekomendacje – co dalej?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, rekomendacje mają na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu. Zatem, gdy uda się je pozyskać, warto podzielić się ich treścią z innymi użytkownikami. Istotne znaczenie ma zapewnienie odbiorcom odpowiedniego dostępu do rekomendacji. Powinny się one znajdować w widocznym miejscu na Twojej stronie internetowej czy social mediach, tak by zainteresowany nie musiał ich zbyt długo szukać. Należy jednak pamiętać, że każda otrzymana od klienta rekomendacja, wymaga zgody na jej publikację.

Dodaj komentarz

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00