Nowy interface fanpaga na Facebooku – koniec z lajkami na Fanpage’u!

Nowy interface fanpaga spędza Ci sen z powiek? Facebook ciągle coś zmienia? Jak się do tych zmian dostować? O ile na platformach typu Instagram, czy Pinterest zmiany także się pojawiają, to Facebook nie może wytrzymać tygodnia bez jakichś “usprawnień”. No właśnie – czy nowy interface fanpaga wyjdzie nam na lepsze?

Nowy ja – czyli indywidualny profil fanpage’a

Po kilku godzinach używania nowego interface’u zauważyłem, że intencją Facebooka było to, żeby administratorzy Facebooka zachowywali się podobnie do zwykłych użytkowników. Bo na pierwszy rzut oka profil wygląda bardzo podobnie do standardowego feeda.

Tak wygląda standardowy profil użytkownika:

A tak wygląda profil nowego wyglądu fanpaga:

Widać uderzające podobieństwo, prawda?

Chyba Facebook chce, żebyśmy przeglądali strony, posty i komentowali jak zwykli użytkownicy. Być może to próba “uspołecznienia” firm na Facebooku. Byłoby to niegłupie, bo budowanie prawdziwych relacji z odbiorcami to kwintesencja social sellingu. Czyżby Mark chciał nam o tym przypomnieć?

Niepokoi mnie tylko jedno – social selling można robić bez budżetu i nie wydając ani złotówki zdobyć klientów. Jak dokładnie prowadzić social selling i sprzedawać przez Facebooka, nie używając reklam uczymy w kursie “Jak sprzedawać, kiedy nie lubisz sprzedawać“.

Koniec z przyciskiem “lubię to”

Ale nie martwcie się – nie stracicie followersów. Polubienia strony tak naprawdę nie miały większego znaczenie, poza wizerunkiem. Ktoś wchodził na stronę i widział 80 000 polubień i myślał “Ooooo Paaaanie ale ma dużo fanów!”. Ale algorytm Facebooka nie traktował “lubiących” jako osoby, którym pokazuje treści publikowane przez Ciebie na fanpage’u.

Dużo ważniejsi byli obserwatorzy. I właśnie teraz Facebook jeszcze większy nacisk położył na obserwatorów, eliminując lajki strony. Jeśli mieliście więcej lajkujących niż obserwatorów, to wcale nie znaczy, że stracicie zasięgi. Lajkujący i tak nie odgrywali większej roli w dystrybucji treści. To tak naprawdę kwestia cyferek, a teraz chodzi o zdobywanie REALNYCH fanów i prawdziwych obserwatorów.

lajk na facebooku skreślony

Znacie tę sytuację, kiedy znajomy spamuje na messengerze “polub moją stronę plox” i to jeszcze bez wiadomości prywatnej i z automatu? Co wtedy wielu ludzi robi? Klika “lubię to” i “przestań obserwować”. Bo nikt nie lubi zaspamowanej tablicy rzeczami, które nas nie interesują.

Teraz Facebook domaga się, żebyśmy szanowali nasze “obserwancje”. Więc, jeśli klikniesz “obserwuj”, to coś znaczy.

Czyli nie ma co się bać tej zmiany. Tak jak trzeba było budować społeczność do tej pory, tak dalej trzeba się o nią starać.

Co jeszcze w nowym wyglądzie fanpaga?

Będzie można zrobić sesję Q&A, czyli taki bajer, jak mamy na w stories na Instagramie. Jak zrobić sesję Q&A na Facebooku poczytacie tutaj.

Oprócz tego można zaobserwować daną stronę bezpośrednio z komentarza, który pozostawi.

Fajnym udogodnieniem jest sekcja “wzmianki”, która pozwala w wygodny sposób komentować i reagować na posty czy komentarze, w których ktoś nas wspomina. Już nie trzeba wczytywać całego posta i strony, bo wszystko dzieje się szybko i wygodnie.

Najważniejszy przycisk w nowym interfejsie fanpaga

Godzinami (a tak naprawdę to z 10 minut) szukałem opcji, aby wyświetlić statystyki strony szybko i przyjemnie. Okazuje się, że są ukryte pod przyciskiem “narzędzia administratora”. Tutaj znajdziecie najważniejsze opcje wraz z możliwością przyznania dostępu do strony i funkcją zaproszenia do obserwowania.

nowy interface fanpaga gdzie sa statystyki
nowy interface fanpaga zrzut ekranu nowych zmian dotyczacych narzedzi administratora

Jak się odnaleźć w nowym Facebooku?

Nie panikować. W zasadzie zmiany Facebooka są dobre, choć na początku trudno do nich przywyknąć. Myślę, że Facebook wciąż chce być na topie, mieć znaczenie w kontekście reklam i sprzedaży, więc będzie rozwijał się tak, aby nadążyć za trendami, a nawet je dalej dyktować. Nie ma więc co się obawiać zmian, tylko spróbować je wykorzystać.

P.S. jak włączyć stary/nowy wygląd fanpage’a?

Facebook wysyła na początku zaproszenia do testowania nowej wersji. Z czasem coraz więcej profili będzie przechodziło na nową wersję interface’u fanpage’a. Jeśli jeszcze nie masz takiej opcji, to zapewne w ciągu kilku tygodni takie powiadomienie trafi również do Ciebie. Jeśli jednak masz już nową wersję, ale chcesz wrócić do starej, to możesz taką opcję znaleźć tutaj:

Podobnie jak było w przypadku wyglądu profilu strony, tak i w przypadku Fanpage’a wkrótce opcja przełączania na klasyczny interface, może zostać wyłączona. Może trzeba zatem przywyknąć do nowego wyglądu i ogólnie zmian na Facebooku?

2 komentarze do wpisu „Nowy interface fanpaga na Facebooku – koniec z lajkami na Fanpage’u!”

    • Zaktualizowaliśmy wpis 🙂 Generalnie w początkowej fazie Facebook wysyła zaproszenia do nowej wersji, ale wkrótce ta opcja powinna być dostępna -> obligatoryjna dla wszystkich 🙂

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00