Fotoblog – czy to się jeszcze opłaca?

Można przypuszczać, że fotoblogi erę swojej świetności mają już od kilku lat za sobą. Popularne w Polsce serwisy, na których można stworzyć swój blog fotograficzny, odchodzą powoli na dalszy plan, jednak nie oznacza to, że całkowicie wychodzą z użycia.

Dobrze poprowadzony fotoblog to właściwie taki must have każdej osoby zajmującej się fotografią zawodowo. Z tego powodu warto poświecić trochę czasu i wysiłku na stworzenie swojego miejsca w Internecie, w którym będziemy mogli pokazać szerszemu gronu swoje kadry.

Biurko fotografa-artysty: obok siebie ułożone aparaty, notes, telefon, okulary i tablet z otwartą stroną internetową ze zdjęciami.
Photo by Brooke Lark on Unsplash.

Fotoblog – co to jest?

Nie przedłużając, zacznijmy od początku, czyli od definicji fotobloga. Nie jest długa ani tym bardziej skomplikowana, jednak dopełnijmy formalności. Fotoblog to jeden z wielu rodzajów bloga, którego treść stanowią udostępniane przez autora zdjęcia. Dodatkowo mogą zawierać również opisy, nie jest to jednak element wymagany.

Prowadzenie fotobloga to przede wszystkim okazja dla autora do pokazania efektów swojej pracy światu. Ułatwia zdobywanie klientów i pracodawców, którzy zachęceni widocznymi efektami jego pracy bardziej ochoczo zdecydują się na współpracę.

Komórka w dłoni, na ekranie wyświetla się przykładowy instagramowy profil.
Photo by Jakob Owens on Unsplash.

Fotoblog – gdzie założyć?

Do stworzenia swojego fotobloga istnieją specjalne portale. W Polsce są to na przykład photoblog.pl czy flog.pl. Jednak nie musimy się ograniczać tylko do platform przeznaczonych dla fotografów. Obecnie fotobloga możemy również założyć za pośrednictwem bardziej uniwersalnych narzędzi, jak na przykład kreatora stron Wix czy WordPress. Opcji jest wiele, a wybór zależy tylko od naszych potrzeb i preferencji.

Instagram – współczesny fotoblog

Bardzo popularnym teraz serwisem, który działa na zasadzie fotobloga, jest Instagram. To bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze portal, a jego użytkowników liczy się już w miliardach. Jest to doskonałe miejsce, by zaprezentować swój talent poza platformami specjalnie stworzonymi dla fotografów. Regularne prowadzenie konta na Instagramie pozwoli na dotarcie do większego grona odbiorców, a to może przyczynić się do realnych zysków.  

Buduj wizerunek w Sieci

Poza prowadzeniem kont na portalach społecznościowych, jakich jak Instagram czy Facebook, warto posiadać oczywiście profesjonalną stronę, na której umieszczane będą efekty naszej pracy. Trzeba przyznać szczerze, że nawet przy zawrotnej popularności mediów społecznościowych autorskie strony internetowe wyglądają po prostu bardziej profesjonalnie. Warto zadbać, by taki fotoblog zawierał wszelkie najważniejsze dane o nas i naszej pracy, a co najważniejsze, by pojawiły się tam takie prace, które będą naszą wizytówką.

Portfolio

Jeśli już mowa o wizytówce w Sieci, to warto nadmienić, że prowadzenie własnego fotobloga to świetna okazja, by umieścić w nim (czy nawet stworzyć z tej strony) swoje portfolio, które powinien mieć każdy fotograf. Mamy tylko jedną szansę, by zrobić dobre pierwsze wrażenie, a portfolio zdecydowanie jest tym, co najpierw widzą potencjalni klienci.

Buduj relacje

Oprócz tego, że stworzenie swojego fotobloga to dobry sposób, by pokazać się potencjalnym klientom, to może również dobrze wpłynąć na stworzenie przydatnej w pracy sieci kontaktów, w biznesie nazywanej networkingiem. W skrócie jest to budowanie pozytywnych relacji i kontaktów z innymi przedsiębiorcami. Wzajemne wsparcie i rekomendacje dużo lepiej wpływają na wizerunek naszej działalności.

Czy fotoblog się opłaca?

Oczywiście, że się opłaca! Pokazanie siebie i swojej pracy w Sieci to ogromna szansa dla rozwoju Twojego interesu. Przede wszystkim ludzie Cię widzą, a gdy Cię widzą, to już coraz bliżej do tego, by zaczęli o Tobie mówić i korzystać z Twoich usług. Im większa widoczność, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów. Dlatego warto włożyć w stworzenie fotobloga trochę sił, systematycznie go uzupełniać i promować w Sieci.

Dodaj komentarz

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00