Dlaczego e-mail marketing działa na twoich klientów

W dobie tik toka e-mail marketing nie wydaje się już taki sexy i wielu ludzi niedocenia jego potęgi. To błąd. W mojej karierze zawodowej budowanie bazy mailowej odgrywa znaczącą rolę i jest silnym narzędziem sprzedażowym. Chcesz wiedzieć, dlaczego e-mail marketing działa? Czytaj dalej.

I że nie opuszczę cię aż do śmierci

Facebook, YouTube, tik tok, Instagram – mogą zrobić z twoimi zasięgami, co tylko chcą. Obciąć je, nakazać ci się reklamować za gruby hajs. Dlatego tak bardzo doceniamy, kiedy szerujecie nasze treści – to naprawdę ma dla nas znaczenie. A mail jest mailem i zawsze nim będzie. Niezależnie od kaprysu właściciela platfory mailowej, zawsze możesz wziąć adres e-mail swojego klienta i napisać mu bezpośrednią wiadomość.

E-mail jest intymny…

Nie chodzi tu o jakieś zwierzenia ze swojego prywatnego życia. Kiedy twój odbiorca czyta maila, to nie jest atakowany milionami poleceń i dodatkowych komunikatów dookoła jak to ma miejsce w przypadku Facebooka. Może spokojnie zagłębić się w jego treść. Oczywiście będzie ją czytał tak długo, jak długo uda Ci się utrzymać jego uwagę, ale to już inna para kaloszy.

Maile przypominają o marce, o tobie. Bądź w top of mind

Nawet jeśli klient nie otworzy twojego maila, to nie ma tragedii. Wiadomość od ciebie pojawi się w jego percepcji, kiedy przyjdzie powiadomienie o nowej wiadomości mailowej lub kiedy będzie sprawdzał pozostałe wiadomości. To ważniejsze niż myślisz. Żeby klient dokonał jakiejś akcji lub podjął decyzję zakupową wobec marki, musi mieć z nią kontak około 7 razy. Taka mailowa przypominajka jest idealna, aby utkwić w świadomości klienta. W świecie, w którym konsumenci są bombardowani tonami komunikatów reklamowych, trudno jest być dostrzeżonym przez klienta, a e-mail marketing to bardzo ułatwia.

dlaczego-e-mail-marketing-działa

Photo by Flavio Amiel on Unsplash

E-mail marketing jest relatywnie tani

W porównaniu do reklam na social media lub w sieci reklamowej google (nie wspominając już o działaniach PR-owych) e-mail marketing jest bardzo tani. Większość oprogramowania do wysyłania maili i do ich pozyskiwania jest darmowa. Oczywiście są tu pewne ograniczenia. Zazwyczaj możesz używać ograniczonej bazy do 500 lub 1000 maili. Następnie ceny zaczynają się od 30 zł za miesiąc użytkowania większej bazy lub dodatkowych usług.

Konwersja – czyli dlaczego e-mail marketing działa lepiej na sprzedaż

Wiele badań, a także moja praktyka zawodowa pokazuje, że klienci, którzy przychodzą z maila, robią większe i droższe zakupy. Może to być nawet 130% więcej pieniędzy w niektórych branżach. W firmach, w których stosuję e-mail marketing, klient odwiedzający witrynę za pomocą maila, jest bardziej zdecydowany i szybciej dokonuje zakupu niż inni użytkownicy.

Prosta analityka – łatwo sprawdzić co działa, a co nie

E-mail pozwala szybko i łatwo zweryfikować co działa, a co nie działa. Większość oprogramowania do e-mail marketingu pozwala sprawdzać % otwarć maila oraz kliknięć w linki zamieszczone w treści. Dzięki temu szybko dowiesz się jakich tytułów maili unikać, a jakie działają świetnie. To także świetny weryfikator samej treści, którą wysyłasz klientom. Jeśli ich angażujesz, to będą reagować. Jeśli ich nudzisz lub spamujesz, to cię opuszczą lub zignorują.

Dlaczego email marketing działa

Photo by John Schnobrich on Unsplash

Instant karma, czyli szybkie efekty lub wnioski

Uwaga – dotyczy tylko posiadaczy większej bazy mailowej. Dlaczego e-mail marketing działa, dowiesz się bardzo szybko. Równie szybko dowiesz się, czy twoja kampania okazała się klapą. W przypadku wysyłki kampanii mailowej rezultaty masz błyskawicznie. Przykładowo, jeśli wyślesz 20 000 maili, to już po 1 – 2 godzinach poznasz tendencję otwarć i kliknięć użytkowników. Wiesz, czy treść jest dobra. Podobnie jak Friz (znany młody YouTuber) sprawdza, czy materiał, który przygotował, ma szansę na potężny viral. Nie musisz weryfikować efektów dniami lub tygodniami, bo już po paru godzinach widzisz, czy mailing działa, czy nie.

Budujesz nawyki

Jeśli wysyłasz regularnie mailing z dobrym i być może exclusive content, to użytkownicy uczą się, że mogą dostać od ciebie dobre treści konkretnego dnia o konkretnej godzinie. Zaczną oczekiwać twojej korespondencji na przykład przy porannej kawie. Taki klient staje się twoim ambasadorem i zaufanym klientem.

Mailing dostarcza bardzo dobrych klientów, ale zbudowanie bazy klientów już nie jest takie proste. Musisz opanować nie tylko opragramowanie, ale też techniki marketingowe, które pomagają zebrać nowe maile. Chcąc tego dokonać, trzeba koniecznie znać zasady przechowywania danych i posługiwać się stosownymi zgodami i regulaminami na stronie. Warto jednak zanurzyć się w ten kanał komunikacji z klientem, bo poniesiony koszty zwrócą się, a w przyszłości mailing może się stać twoim głównym źródłem sprzedaży.

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00