Home office – rozwiązanie dla małych firm

Podczas zakładania firmy jedną z kluczowych kwestii jest wybór jej siedziby. To nie lada wyzwanie – w końcu w tym miejscu będziemy spędzać wiele godzin w tygodniu, więc musi spełniać wszystkie niezbędne wymagania. Oprócz tego będziemy w nie inwestować, a wtedy decydującym argumentem mogą okazać się koszty. Jedną z opcji dla małych lub początkujących przedsiębiorstw jest home office, czyli firma z siedzibą we własnym domu lub mieszkaniu.

Czasami wybór siedziby firmy nie ma aż takiego znaczenia, na przykład gdy mamy jednoosobową firmę czy zajmujemy się usługami online. Najważniejsza jest wówczas nasza wygoda. Warto wtedy pomyśleć nad tak zwanym home office. Jakie są plusy takiego rozwiązania?

Home office – opcja dla małych firm pełna zalet

Każdy, kto wyobrazi sobie prowadzenie własnego biznesu prosto ze swojego domu, na pewno jest w stanie wymienić masę pozytywów z tego wynikających. Jesteś sobie sterem i okrętem, i żeglarzem. Nie oznacza to oczywiście, że taki rodzaj prowadzenia firmy nie ma wad. Dziś jednak przyjrzymy się takim aspektom, które być może przekonają kogoś do wystartowaniem z biznesem w zaciszu swoich czterech kątów.

Jesteśmy u siebie

Jesteśmy w swoim domu, w najbliższym i najbezpieczniejszym miejscu na Ziemi. W miejscu, gdzie panuje swoboda, a wszystko jest nam bardzo dobrze znane. Niektórzy po prostu czują się lepiej w swoim domowym zaciszu, niż w szarych ścianach biura. Jednak należy uważać, by nie popadać w rozleniwienie. Dom często kojarzy nam się jako strefa odpoczynku, co może znacznie odciągać naszą uwagę od zaplanowanej pracy.

Bardzo ważne jest to, by mieć w swoim domu jedno wydzielone miejsce do pracy, które pozbawimy wszelkich rozpraszaczy, jak np. telewizor. Musimy tak rozplanować układ swojego mieszania, by w naszym home naprawdę znalazło się miejsce na office, i by nasz mózg mógł bez większych trudności skojarzyć daną przestrzeń z trybem pracy.

Home office to niższe koszty

I to jest naturalna kolej rzeczy, gdy chodzi o prowadzenie firmy w domu. Przede wszystkim omija nas konieczność opłacania wynajmu biura i wszelkich rachunków z tym związanych. To pozwala zaoszczędzić pieniądze na inne wydatki i inwestycje, które pomogą w rozwijaniu biznesu. Do tego odchodzą zakupy całego wyposażenia potrzebnego do biura, a gdy już takie będą koniecznie potrzebne, to śmiało możemy korzystać z nich prywatnie poza godzinami pracy. To chyba całkiem dobra umowa, prawda?

Oszczędność czasu

Pamiętam swoją pierwszą pracę nad morzem, gdy byłam jeszcze nastolatką. Żeby się do niej dostać, musiałam najpierw 40 minut jechać pociągiem, a potem iść kolejne 15 minut na miejsce. I choć praca była naprawdę niezła, a widoki i atmosfera powalające, to nadal były prawie dwie godziny dziennie w drodze. Home office daje nam tę wygodę, że tak naprawdę nigdzie nie musimy dojeżdżać. Na miejscu pracy możemy być w ciągu kilkunastu sekund, a poranne chwile po przebudzeniu możemy poświęcić na spokojny posiłek czy spacer, na które ciągle brakowało nam czasu, gdy musieliśmy spieszyć się do biura.

Elastyczność w planowaniu

To jedna z najważniejszych zalet opcji home office. Musimy odebrać dziecko z przedszkola? Mamy wizytę u lekarza? Kurier dzwoni, że czeka przed blokiem? Żaden problem! Nie musimy nikogo pytać o to, czy możemy teraz wyjść, nie musimy kombinować, jak wszystko logicznie rozegrać. Sami decydujemy kiedy pracujemy i sami dla siebie tworzymy grafik. Ta elastyczność w planowaniu dnia sprawia, że dużo rzadziej musimy z czegoś zrezygnować i łatwiej nam pogodzić życie zawodowe z prywatnym.

Sprawdź: Work life balance: czy rozdzielenie pracy i życia jest możliwe?

Home office ma wiele pozytywnych stron, co nie znaczy, że nie ma żadnych wad. To, że w tym wypadku jesteśmy sobie sterem i okrętem, i żeglarzem może czasami sprawić, że zagubimy się między obowiązkami domowymi i firmowymi. Kluczem do sukcesu jest tu odpowiednia organizacja pracy własnej i konsekwentne jej wykonywanie.

Dodaj komentarz

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00