Jak sprzedawać, kiedy nie lubisz sprzedawać? PREMIUM

Najczęściej popełniane błędy

Najważniejsza w sprzedaży konsultacyjnej jest relacja. Na tym się trzeba skoncentrować. Im masz lepszą relację – tym większa szansa, że uda Ci się sprzedać. Im masz więcej relacji tym więcej sprzedasz.

Na początku jednak zdarzają się błędy, na które warto zwrócić uwagę.

Zbyt silna koncentracja na zamknięciu sprzedaży

Jeśli zbyt mocno skupiasz się na tym, żeby jak najszybciej sprzedać, to prawdopodobnie klient to odczuje. W takiej sytuacji, to Ty stawiasz się w centrum relacji, a klient schodzi na dalszy plan.

Brak przygotowania

Jeśli nie opanujesz zbyt dobrze etapów sprzedaży konsultacyjnej, istnieje szansa, że będziesz sprzedawać bez końca i do transakcji nie dojdzie. Pamiętaj o tym, aby sukcesywnie przechodzić na kolejny etap. Nie zapominaj o poznaniu klienta i jego branży.

Zbytnio koncentrujesz się na sobie

Jeśli to Ty mówisz więcej niż klient, to relacja jest pasywna, a więc słaba. Oznacza, to że klient może nie być wystarczająco zainteresowany. Pamiętaj, aby zadawać pytania, dopytywać, budować zaufanie.

Nie dbasz o informację zwrotną

Klient może posiadać niewypowiedziane obawy przed zakupem. Dlatego zawsze dbaj o to, aby mógł się w pełni wypowiedzieć i sprecyzował swoje obiekcje. Kiedy pojawią się na stole, to można nad nimi pracować i popchnąć sprzedaż naprzód.

 

Dodaj komentarz

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00